Nestleder

Robin Martin Kåss

Robin Kåss er ordfører for Porsgrunn Arbeiderparti 2015-2023.

Robin Martin Kåss

Bli bedre kjent med Robin Martin Kåss:

Robin har bodd mesteparten av sitt liv i Porsgrunn, og var bedriftslege på Vessia fram til han ble ordfører i 2015. Han er gift og har fire barn.

Som ungdom var Robin med i AUF og Juvente. Senere ble han også med i Europeisk Ungdom. Han ble valgt inn i Porsgrunn bystyre og formannskap som attenåring i 1995. Etter militærtjeneste på KNM Stavanger begynte å han å studere medisin ved University of Liverpool. Før og under studietiden jobbet han på magnesiumfabrikken på Herøya.

I 2004 begynte han som fastlege ved Solum Legesenter i Skien og ble senere også medisinskfaglig ansvarlig ved Skien legevakt og ved voldtektsmottaket i Telemark.

I 2007 ble han valgt til leder i Porsgrunn Arbeiderparti og senere samme år på nytt valgt inn i Porsgrunn bystyre. Han ble gjenvalgt til bystyret 2011, 2015 og 2019. I 2023 stiller han ikke til gjenvalg.

Robin var statssekretær i Jens Stoltenbergs andre regjering fra 2008, det siste året for Jonas Gahr Støre i Helse- og omsorgsdepartementet inntil regjeringsskiftet etter Stortingsvalget i 2013.